esmaspäev, 19. jaanuar 2015

Patsid, pärjad ja kõik muu, mis peas "käib"

Ja ma kingin sulle veel palju lilli, millest punuda pärga, ja kõik need rohelised läikivad puulehed, kes meile puu all istumiseks varju heidavad.
Ja ma kingin sulle partide rea, nad lendavad meist mööda ja kruugutavad meile. Ka nemad teavad, et see maailm on kingitus sulle.
Mu tütre rühmakaaslaste emad on professionaalsed juuksurid. Kuidas muidu ilmuvad plikad hommikul lasteeaeda juustes punutud pärja-taolised, uhkelt üle pea väänlevad soengud. Kui läbi ime suudaksin keeruka juuksekujunduskunsti omandada, siis peaksin järgmisena laskma end koolitada "time management´is". Ei kujuta ette, mis kell peaksin juuksepärja punumisega alustama, et laps hommikusöögiks lasteaeda jõuaks.
Kuigi ma ei ole panustanud patsindusse ja pärjandusse, siis ometi kulutan märkimisväärse aja hommikul laste juustes. Kõigepealt pusade likvideerimisega ja siis paranoilise karva uurimisega. Kuidas on lood täpikestega? Ega kuskilt ei pane jooksu mõni valgust pelgav loomake?
Ahaa. Sa arvasid, et need elukad surid vaktsiinide ja kahkümne esimese sajandi tulekuga? Naiivne nagu mina? Ei, ka Eestis elavad need tegelased endiselt.

Meie peret tabas see piinlik nuhtlus.
Saabusime šŠeitsist oma tuttavate juurest. Järgmine päev avastas lasteaia õpetaja lapse peas looma. Kiirelt sai välja uuritud, kuidas sellist muistset epideemiat tõrjuda. Et terve pere poole ööni päid keemiaga leotas, oli kõigest asja tüütu tehniline pool. Kuidas teavitada oma tuttavaid kultuurses Šveitsis, et oleme metsikust idast neile kaasa toonud enneolematu häda?

Mu keskeurooplasest mees oli kindel, et Euroopas ei tunta ammu juba tüütuid parasiite. Vähemalt polnud tema oma täiskasvanueas neist elukaist kuulnud.  Selgelt on see kohalik sovjetlik pärand. Võtsime julguse kokku, et arglikult šveitslastest sõpradele seletada täide hingeelu. Minu suureks üllatuseks ja kergenduseks hakkas toru teises otsas olev ema suure häälega naerma.
Nimelt on nende laste päid täid juba viis korda väisanud!
Jah. Oleme kenasti integreerunud Euroopass,e igas mõttes.

Selline piinlik sissekanne seoses teemaga "pärg".
Nii et jätsin pärja pildist välja ja keskendusin kesksuvisele piknikule ja puulehtedele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Mis Sina sellest arvad?