esmaspäev, 26. jaanuar 2015

Surnud punkt ja gluteenivabad kaerabrownied

Surnud punkt tuleb. Tuleb kindlalt. Teda ei väära, et su töö polegi nagu töö, vaid pigem hobi ja muidu lemmik aja veetmise vorm. Surnud punkt on näljane suhtleja, kes nõuab tähelepanu ja aega.

Olen õppinud tööde tähtaegade sisse planeerima laste haiguspäevi ja igasugu muid ootamatusi. Aga surnud punkt, see kindel külaline, tema unustan ma ikka ja jälle ära.
Nagu aastaid tagasi keset linna elades tuli igapäevaselt arvestada mõne sõbraga, kes korraks "spontaanselt läbi hüppas", pean mäletama iga töö sisse planeerida kohustusliku aja veetmise surnud punktiga.

Minu kohtumisel surnud punktiga on oma muster.
Kõigepealt püüan tema visiiti eitada. Vaatamata tema kohalolule tööd teha.  Ma ei tee tast välja ja ignoreerin teda. Ma keeldun uskumast muinasjuttu kunstniku sõltuvusest inspiratsiooni palangust. Ma keeldun olemast emotsioonide ampelmann! Ja surnud punkti jaoks pole mul hetkel lihtsalt aega.

Järgmisena katsun surnud punkti "meelt lahutada" muusikaga.
Me ei kuula koos meloodilist Eva Cassidyt voi Katie Meluat. Meie suhe nõuab valjuhäälset ja rütmikat Buena Vista Social Clubi.

Aga surnud punkt ei kavatsegi mind rahule jätta.
Nüüd tuleb teda kostitada millegi heaga. Ooo, ja ta on väga nõudlik "hea" osas.
Ta on väga terviseteadlik ja öko, aga tahab sellegipoolest midagi magusat.
Seekord pakkusin talle šokolaadiseid kaeraküpsiseid.

"Surnud punkti" gluteenivabad kaerabrownied:

Võimalik teha ka laktoosivabalt

Koostis:

  • 2 klaasi kaerajahu
  • 1 tl küpsetuspulbrit
  • mandlilaaste (tükke)
  • 1/2 klaasi (kookos)piima 
  • 3 kuhjaga supilusikat kakaopulbrit
  • 1/2 pakki (ca 70-100gr) võid (õli)
  • 3 supilusikat roosuhkrut. (suhkrut tempereeri oma maitse ja südametunnistuse järgi)

Valmistamine:

  • Sega kaerajahu küpsetuspulbriga. Lisa mandlilaastud
  • Vala potti (kookos)piim, lisa või, suhkur, kakaopulber. Ma kasutan, kus võimalik, lehmapiima asemel koosospiima, laktoosilaksu vähendamiseks. Kui sul laktoosiga eriti pahad suhted, saad asendada ka õliga. Sega õrnal tulel, kuni või on sulanud
  • Sega kokku kaerajahu ja kookospiima segu
  • Tee väikesed pätsikud ja pane 180 kraadisesse ahju ca 20 minutiks. Pätsikud tuleb peopesade vahel ümaraks rullida ja siis lapikuks vajutada, Ilma selleta ei jää nad hästi kokku hoidma ja pudisevad ahjust tulles laiali
Saad vähemagusad, gluteeni- ja laktoosivabad krõbedad küpsised, mida puhta südametunnistusega süüa.

Aga minu surnud punkt ütles ka nendest ära.
Nii et lõpuks pakkisin oma maalimise asjad kokku, ning lubasin, et võtan tema jaoks aega. Siis jäi surnud punkt rahule. Panime mõlemad riidesse ja läksime koos jalutama.

Jäta kommentaar. Kuidas käid sina surnud punktiga ringi? Äkki saan sult miskit õppida?




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Mis Sina sellest arvad?